Connect with us

AUTO

Ο “πυρετός” των νέων rallycars του WRC 2022

Η M-Sport και η Toyota ετοιμάζονται μέχρι το τέλος Μαρτίου να ξεκινήσουν δοκιμές με τα νέα υβριδικά Rally 1 για το WRC του 2022 – ενώ η Hyundai δεν έχει αποφασίσει αν θα είναι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του χρόνου.

Στη μεγαλύτερη αλλαγή τεχνικών κανονισμών του Παγκοσμίου, μετά το 1997 -μεγαλύτερη ακόμα και από εκείνη του 2017- τα σημερινά World Rally Cars (WRC) θα μετονομαστούν σε Rally 1, και θα είναι υβριδικά.

Συγκεκριμένα, μαζί με τον σημερινό κινητήρα βενζίνης 1.6 Turbo των περίπου 380 ίππων, θα έχουν και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης ακόμα 136 ίππων, με όλο φυσικά το σύνολο μπαταρίας και συστήματος ανάκτησης ενέργειας (ERS-K), θυμίζοντας εν μέρει τη μετάβαση που έκανε η Formula 1 το 2014.

Το πέρασμα στην υβριδική τεχνολογία έγινε για να υπάρξει καλύτερος εμπορικός συσχετισμός με τα αυτοκίνητα παραγωγής. Για να μείνει το κόστος χαμηλά, ο κινητήρας βενζίνης διατηρείται αυτούσιος, ενώ όλο το υβριδικό σύστημα (ηλεκτροκινητήρας-μπαταρία-ERS-K) θα παρέχει στις ομάδες η γερμανική εταιρεία Compact Dynamics.

Μάλιστα, η παράδοση των υβριδικών συστημάτων στις ομάδες ήταν προγραμματισμένη για προχθές (8/2). Τα εργοστάσια, παρόλα αυτά, έχουν το φόρτο εργασίας της δημιουργίας ενός νέου χωροδικτυώματος και αμαξώματος από το μηδέν, με καινούρια αεροδυναμική, ενώ η FIA θα παρέχει έναν καινούριο κλωβό ασφαλείας που θα κάνει τα Rally 1 του 2022 τα ασφαλέστερα rallycars που υπήρξαν ποτέ.

Κατά τα άλλα, τα κορυφαία αυτοκίνητα του WRC της νέας χρονιάς θα εξακολουθήσουν να είναι τετρακίνητα, χωρίς κεντρικό διαφορικό, και θα χρησιμοποιούν οικονομικές λύσεις σε αρκετούς τομείς -όπως το υπάρχον εν σειρά κιβώτιο 5 σχέσεων- για να μην εκτιναχθεί το κόστος εξέλιξής τους σε δυσθεώρητα ύψη.

Καθώς τα εργοστάσια του WRC αντιμετωπίζουν φέτος τη μεγάλη πρόκληση διαμοιρασμού των υποδομών, των χρημάτων και του χρόνου τους για να εξελίσσουν το φετινό WRCar για τους αγώνες του 2021 και μαζί εν λευκώ το νέο αυτοκίνητο Rally 1 του 2022, ώστε το δεύτερο να πάρει την τελική ομολογκασιόν μέχρι την 1η Ιουλίου, ας δούμε πως τα καταφέρνει καθένα από αυτά:

M-Sport

Η ομάδα του Μάλκολμ Ουίλσον βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από όλους στην εξέλιξη του R1 του 2022, με τη σημαντική συνεισφορά της Ford στο πρόγραμμα εξέλιξης. Ωστόσο, το μπλε οβάλ θεωρείται σχεδόν απίθανο να επιστρέψει στο WRC εργοστασιακά του χρόνου. Φημολογείται, μάλιστα, ότι το νέο της rallycar δεν θα βασίζεται στο Fiesta, αλλά στο Puma.

Ο "πυρετός" των νέων rallycars του WRC 2022

Η M-Sport ενδέχεται να ξεκινήσει δοκιμές του νέου αυτοκινήτου ακόμα και μέσα στο Φεβρουάριο. Ο Ουίλσον είπε: «Είμαι υπερβολικά ενθουσιασμένος, είναι φανταστικό να βλέπεις το αυτοκίνητο να δημιουργείται. Ελπίζω να είμαστε σε θέση να το δοκιμάσουμε στο τέλος Φεβρουαρίου, αυτός είναι ο στόχος. Και υπάρχει περιθώριο να κάνουμε τη διαφορά μέσα στο πλαίσιο των [νέων] κανονισμών».

Toyota

Υπό την ηγεσία πλέον του αγωνιστικού διευθυντή Γιάρι – Μάτι Λάτβαλα, που αντικατέστησε τον Τόμι Μάκινεν, η Toyota ήδη έχει προχωρήσει την εξέλιξη του Yaris R1 στο εργοστάσιο της Γιβάσκιλα, στη Φινλανδία. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Τομ Φάουλερ, είπε ότι το αυτοκίνητο θα είναι έτοιμο για δοκιμές μέχρι το τέλος Μαρτίου. Θα είναι, πάντως, ενδιαφέρον να δούμε αν η Toyota θα φέρει φέτος νέο κινητήρα (βενζίνης) στο Ράλι Φινλανδίας, τον Αύγουστο, όπως συνηθίζει τα τελευταία χρόνια.

Ο "πυρετός" των νέων rallycars του WRC 2022

Σύμφωνα με τον Φάουλερ, θα χρειαστεί πλήθος εμπειριών για να αρχίσει να αποδίδει η δουλειά εξέλιξης των νέων R1, και συνεπώς αρκετός χρόνος. Διότι μόνο με πλήθος εμπειριών σε διαφορετικές συνθήκες (υψηλές θερμοκρασίες και υψόμετρα, διαφορετικά χαρακτηριστικά Ειδικών Διαδρομών) θα αρχίσουν οι μηχανικοί να καταλαβαίνουν πόση πραγματικά μπορεί να είναι η συνεισφορά του ηλεκτροκινητήρα στη ροπή του θερμικού, και ποια πρέπει να είναι η ρύθμιση των δύο κινητήρων σε διαφορετικές συνθήκες.

Hyundai

Η διοίκηση της Hyundai στην Κορέα δεν έχει λάβει ακόμα την απόφαση αν θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή και εξέλιξη ενός Rally 1, και κατά συνέπεια αν θα παραμείνει στο WRC του χρόνου. Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Αντρέα Αντάμο, είπε, μάλιστα, ότι η Hyundai δεν είναι πεπεισμένη ότι τα υβριδικά rallycars είναι ο δρόμος που θα ήθελαν να ακολουθηθεί στο WRC.

Ο "πυρετός" των νέων rallycars του WRC 2022

«Είμαι ο Αντρέα Αντάμο, ένας μικρός Ιταλός μετανάστης που ζει στη Γερμανία και προσπαθεί να κάνει το καλύτερο που μπορεί στο motorsport. Ποιος είμαι να στέλνω απειλές στο διοικητικό συμβούλιο της Hyundai και να λέω ότι υπάρχουν προθεσμίες; Αν μου το πουν τον Ιούνιο, θα φτιάξουμε το αυτοκίνητο τον Ιούνιο, δουλεύοντας σκληρά. Όλοι ξέρουν ότι όσο πιο αργά ξεκινάς τόσο περισσότερο έδαφος πρέπει να καλύψεις μετά, θα δούμε τι θα γίνει. Δεν έχω ιδέα, για να προσδιορίσω ένα ποσοστό αν θα είμαστε εδώ το 2022 ή όχι», είπε ο Αντάμο.

Έτσι, προς το παρόν οι σίγουρες ομάδες για την επόμενη χρονιά είναι η Toyota και η M-Sport. Όμως, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ράλλυ της FIA Υβ Ματόν υποστήριξε ότι υπάρχει το ενδεχόμενο οι νέοι, υβριδικοί κανονισμοί του WRC να προσελκύσουν ένα ακόμα εργοστάσιο, το 2023, και ότι έχουν ήδη γίνει συζητήσεις – που όμως καθυστέρησαν λόγω της πανδημίας.

 

πηγή:sport24.gr

Σχολιάστε

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Περισσότερα στη κατηγορία AUTO