Connect with us

ΓΕΝΙΚΑ

“Η Ψυχολογία του ρίσκου στην εφηβεία.”

Σε ένα περιβάλλον όπου κυριαρχούν οι κοινωνικά αποδεκτές και «θετικές» συμπεριφορές και τα άτομα θα πρέπει να ακολουθούν την λογική τους στις πράξεις τους υπολογίζοντας τις συνέπειες, υπάρχουν κάποιες συμπεριφορές που οδηγούν τους νέους σε μία διαφορετική κατεύθυνση.
Σύμφωνα με το πρωτότυπο μοντέλο θέλησης, «οι συμπεριφορές πρωτοτύπων» καθώς και η «συμπεριφορική θέληση» αποτελούν δυο συστατικά στοιχεία που οδηγούν τους νέους στην ανάληψη ρίσκων. Συγκεκριμένα, με τις συμπεριφορές προτύπων οι νέοι επηρεάζονται, σχεδόν μιμούνται εκείνα τα οικεία-γνωστά πρόσωπα που υιοθετούν μια τέτοια συμπεριφορά και με την συμπεριφορική θέληση, αρχίζουν και έχουν μια θετική στάση στο να πράξουν κάτι που να απαιτεί ρίσκο.
Στον αντίποδα, κινείται μια άλλη μερίδα νέων, όπου αποφεύγουν την ανάληψη ρίσκου καθώς αποφεύγουν ταυτόχρονα την ταύτιση τους με τα πρόσωπα που παίζουν τον ρόλο αρνητικών προτύπων στα μάτια τους.
Επίσης, όσο ελκυστική και να φαίνεται μια συμπεριφορά που απαιτεί την ανάληψη ρίσκου, κάποιοι την αποφεύγουν, διότι αρνούνται να επωμιστούν το βάρος του «κοινωνικού κόστους» που συνοδεύεται από το ενδεχόμενο μιας «αρνητικής εικόνας».
Εδώ επεμβαίνει ο δάσκαλος παιδαγωγός που γίνεται αρωγός στη δημιουργία ψυχικής ασπίδας, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και τη θέληση, ώστε να ελεγχθεί το μεταβολικό στρες, αναλαμβάνοντας το παραγωγικό ρίσκο.
Η ανάληψη ρίσκου και η καινοτόμος διαφορά είναι το μέλλον του νέου ανθρώπου.
“Παιδεία και άθληση”
Διονύσης Γκιουλέας

Σχολιάστε

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Περισσότερα στη κατηγορία ΓΕΝΙΚΑ