Connect with us

ΜΠΑΣΚΕΤ

Γ” Ηλικιακή Βαθμίδα ανάπτυξης αθλητών – Έναρξη αγωνιστικού μπάσκετ- Ηλικίες 11-13 ετών

Από ψυχοπνευματικής προσέγγισης δε πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι η καλύτερη ηλικία μάθησης της μηχανικής των βασικών δεξιοτήτων.
Η προπόνηση πρέπει να είναι στηριγμένη στις λέξεις παρακίνηση, ανατροφοδότηση και καθοδηγούμενη εφευρετικότητα.
Ο προπονητής ελέγχεται, μπαίνει στη σύγκριση με τους άλλους προπονητές βάση των γνώσεων και της συμπεριφοράς του.
Πολλές φορές απορρίπτεται χάνοντας τη ψυχική επαφή του με το παιδί.
Βρισκόμαστε λοιπόν στο ξεκίνημα της μάθησης της ομαδικότητας και της συνεργασίας, τα παιδιά μαθαίνουν τις δεξιότητες του παιχνιδιού, παίζουν κάνοντας ντρίπλες, πάσες, σουτ, άμυνα.
Όλες αυτές οι δραστηριότητες θα πρέπει να παρουσιάζονται σε μία γενική μορφή από τον προπονητή, ξεκινώντας από τους κανόνες του μίνι μπάσκετ ως παιχνίδι.
Τα παιδιά πρέπει να παίζουν, πρέπει να διασκεδάζουν, πρέπει να χαίρονται και ταυτόχρονα να μαθαίνουν.
Πριν όμως ο προπονητής αναλύσει τους κανόνες του παιχνιδιού θα πρέπει να βοηθήσει τα παιδιά να καταλάβουν τα εξής :
1.Τις κινήσεις που πρέπει να κάνουν στο χώρο και στον χρόνο
2.Το διαθέσιμο χώρο για να παίξουν μίνι μπάσκετ
3.Τι πρέπει να κάνουν όταν παίζουν επίθεση
4.Τι πρέπει να κάνουν όταν παίζουν άμυνα
5.Τους κανόνες του παιχνιδιού.
Όταν λοιπόν το παιδί είναι έτοιμο τότε ο τρόπος επικοινωνία (παρακίνηση)
θα βοηθήσουν το παιδί να καταλάβει τους κανόνες του παιχνιδιού.
Για να δούμε λεκτικά τη τεχνική της παρακίνησης ως προς τις δεξιότητες
1.Ντρίπλα
“Δεν μπορείς να περπατήσεις ή να τρέξεις όταν κρατάς τη μπάλα, για να μετακινηθείς στο γήπεδο πρέπει να ντριπλάρεις τη μπάλα στο έδαφος.”
2.Σουτ
” Για να κερδίσεις ένα παιχνίδι πρέπει να βάλεις περισσότερα καλάθια από τους αντιπάλους σου, άρα πρέπει να σουτάρεις στο αντίπαλο καλάθι.”
3.Πάσα
” Δεν μπορείς πάντα να παίζεις μόνος εναντίον όλων, γι’αυτό πρέπει να δίνεις πάσα στους συμπαίκτες σου,να μάθεια να συνεργάζεσαι γιατί είναι πιο εύκολος τρόπος για να βάλει καλάθι η ομάδα σου. “
4.Άμυνα
” Η αντίπαλη ομάδα δεν πρέπει να βάλει περισσότερα καλάθια από ότι η ομάδα σου, επομένως πρέπει να υπερασπιστείς το καλάθι σου παίζοντας άμυνα. “
Μεγάλο ρόλο λοιπόν στην μάθηση και εξέλιξη του κάθε παιδιού θα παίξει ο τρόπος επικοινωνίας και ψυχικής προσέγγισης από τον προπονητή.
Μερικές συμβουλές
α. Η νίκη δεν είναι αυτοσκοπός σ’ αυτές τις ηλικίες αλλά η προσπάθεια και η συμμετοχή.
β. Στόχος είναι τα παιδιά να μάθουν να παίζουν 3 on 3 και τελικά 5 εναντίον 5 ελεύθερα στο γήπεδο.
γ. Ο προπονητής είναι δάσκαλος, σύντροφος στα όνειρα των παιδιών και όχι δικτάτορας ή ηγεμόνας.
“Παιδεία και άθληση” Διονύσης Γκιουλέας

Σχολιάστε

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Περισσότερα στη κατηγορία ΜΠΑΣΚΕΤ